Monday, April 4, 2011

P E K A

 Salam..
entry kali ini saya nak berkongsi sedikit pengalaman saya menyertai majlis tertinggi Persatuan Kejuruteraan Awam Universiti Teknologi Malaysia Skudai.. mungkin ramai yang tertanya-tanya kenapa saya dan bagaimana saya memilih dan terpilih untuk menyertai pemilihan majlis tertinggi PEKA sesi 2011 setidak mana ketika berada di UTMIC.. disini saya akan menceritakan perkara sebenar kenapa saya tidak memilih untuk bertanding atau menonjolkan diri dala PEMKA..
  1. pemilihan melalui proses undi mengangkat tangan ( macam budak darjah 1 ketika guru kelas ingin melantik ketua kelas) come on la bila dah berada di IPTA agak tidak masuk akal untuk menjalankan pemilihan sebegitu
  2. kebanyakan yang hadir adalah dari section berkenaan.. so ramai dari section tersebut menduduki kerusi majlis tertinggi..
  3. tiada publisiti untuk menjalankan proses pemilihan 
  4. cantas-mencantas antara satu sama lain sebelum proses pemilihan majlis tertinggi di jalankan ( ada puak2 yang mendakwa dirinya telah dipilih oleh presiden lama untuk meneruskan legasinya tapi dicantas oleh puak yang 1 lagi ) *suck!!!
  5. tiada program yang dijalankan oleh MT2 sesi tersebut dan sesi lepas ( yang saya ingat bila section kami mengadakan lawatan ke UTM skudai tetapi perlu menggunakan nama PEMKA.. mana program PEMKA sendiri?? ) 
sebenarnya ada lagi tapi malas nak tulis sebab nya entry ni kan nk cerita pasal PEKA

bermula dengan sesi interview hinggalah pada malam pemilihan dimana setiap calon perlu mengusulkan manifesto sendiri membawa satu pengalaman yang seronok dan mencabar keyakinan diri saya.. dengan manifesto 'towards the achievement' disini saya lampirkan manifesto saya hehe

TOWARDS THE ACHIEVEMENT
Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Saya mohd haniff mohd sani tahun 2saw section 3...
Berasal dari klang
Berumur 25 tahun
Wakil dari pelajar diploma
Manifesto saya untuk pemilihan kali ini adalah KE ARAH KECEMERLANGAN PEKA..
  1. Kearah kecemerlangan PEKA seiring dengan motto fakulti iaitu sentiasa kehadapan
  2. Mengkhususkan kepada kecemerlangan akedamik ahli persatuan kejuruteraan awam diperingkat university khususnya
  3. Menjaga kebajikan ahli2 persatuan 
  4. Membentuk perpaduan yang lebih utuh bagi pelajar2 kejuruteraan awam..
InsyaAllah jika saya dipilih untuk menganggotai majlis tertinggi peka
Saya akan menunaikan janji janji manifesto saya
Saya akan meneruska legasi yg sedia ada dan mungkin ada penambahbaikan dalam system yg diguna pakai..
Sekian dari saya
Sekian terima kasih.. 

must be realistic!! dan yang paling penting adalah menunaikan tanggungjawab dan janji yang telah di berikan..



majlis tertinggi


poster PEKA


1st program adhoc



family day



upcoming program












No comments:

Post a Comment

Tok Gajah..

Daisypath Friendship tickers

sesi Q&A..

Get widget here

Langsung Atau Tidak Langsung...

Segala nukilan di dalam blog ini adalah milik penuh empunya blog..

Dan saya akui ada juga copy paste dari blog-blog yang lain.. kisah-kisah disini bukanlah luahan rasa empunya blog tetapi hanya sekadar berkongsi rasa..

Kadang-kadang takut disalah erti..
segala kemusykilan boleh email saya

mohdhaniffmohdsani@gmail.com
Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...